Det var länge sen!!!!

Der var ett tag sen jag bloggade nu, får skylla på att jag jobbar rätt så mycket =)
Idag har jag varit på mammas land och umgåts med min vänner o deras barn.. vi grillade korv o hade det väldigt trevligt... vi lyckades få uppehåll nästan hela tiden vi satt ute så det vart riktigt lyckat o barnen lekte bra o hoppade studsmatta.. vi vuxna tyckte nog det var lika kul o hoppa som barnen tycyte, men det tyckte nog inte studsmattan HAHAHAHAHA

Lovade att lägga upp ett recept på snabbbakade syltkakor.

200 gr rumstempurerat smör
1 tsk vaniljsocker
1 dl strösocker
4,5 dl vetemjöl
ca 1 dl björnbär el blåbärssylt ( går bra med vilken sylt som helst välj efter vad du själv tycker om)

Glasyr:
1 dl florsocker
1 msk vatten

Blanda allt till en slät deg rulla i längder skär i lagom stora bitar, jag skar så de fick plats i små brödformar..
tryck sedan ett hål i mitten och lägg en klick sylt i.. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 min på 200 grader..
När kakorna kallnat lägger man på glasyren, ska kakorna frysas lägger man på glasyren när kakorna ska ätas..

Snabba och riktigt goda kakor....

 Här utan glasyr....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0