Torsdag!!!!

Hej alla glada..
Har precis kommit hem från jobbet.. Håller på o tvättar har äntligen fått tvättstugan, men det är ju inte normalt och behöva tvätta kl 21.00 til mitt i natten bara för att man jobbar normalt dagtid och när man kommer hem finns det aldrig nån tvättmaskin ledig..

idag på jobbet så gjorde jag en matjesillstårta. Inget som faller mig i smaken, men tänkte lägga ut receptet ändå finns väl NÅN som tycker att det verkar gott o blir intresserad.

2OO GR MATJESILL
1 HACKAD RÖDLÖK
250 G KESELLA
3 DL GRÄDDFIL
4 GELANTINBLAD
200 GR KAVRING
75 GR SMÖR

SMULA SÖNDER KAVRINGEN I EN MATBEREDARE HÄLL PÅ SMÄLLT SMÖR OCH HA LITE SILL SPAD I IFALL DET INTE GÅR IHOP ORDENTLIGT
TRYCK UT I EN FORM MED AVTAGBAR KANT
HACKA SILLEN OCH LÖKEN BLANDA MED KESELLA O GRÄDD FIL SMAKA EV AV MED SALT O PEPPAR
OCH DILL
LÄGG GELANTINBLADEN I BLÖT I KALLT VATTEN CA 10 MIN KRAMA INTE UR DEM, SMÄLLT DE I EN KASTRULL BLANDA NER GELANTINET I SILLBLANDNINGEN HÄLL ALLT ÖVER BRÖDET..
LÅT STÅ I KYL CA 3-4 TIM
GARNERA MED RÄDISOR,LÖK DILL, GRÄSLÖK MM.

PASSAR PÅ BUFFEBORDET TILL BÅDE MISOMMAR PÅSK OCH JUL...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0